Minőségbiztosítás

 

 

A Minőségbiztosítás - Minőségirányítás - Teljes körű minőségirányítás (TQM) az ipari termelésből származóan került a XXI. századfordulón a magyar oktatás illetve a közoktatás rendszerébe.

 

Az oktatás színvonalának javításában, a megkívánt színvonal (normák) biztosításában, a korszerű ismeretek átadásában az állam és a társadalom valamennyi tagja korábban is érdekelt volt, ezért az oktatás minőségét, a minőséghez szükséges feltételek biztosítását korábban is ellenőrizték és az ellenőrzést különböző törvényekben szabályozták.

 

A minőségbiztosításban illetve a minőségirányításban létrehozott rendszer:

 

* Átfogja az intézmény működését, (oktatást-nevelést, gazdálkodást, az intézmény kapcsolatainak rendszerét)
* Rugalmasan beépíti a folyamatosan változó társadalom szükségleteit, (gyermeklétszámok alakulása, képzési igények: továbbtanulás, nyelvtanulás, számítógépismeret, speciális terápiák...)
* Az oktatási -nevelési folyamat valamennyi szereplőjét (tanulókat, szülőket, tanárokat és más intézményi dolgozókat, fenntartót, egyéb szolgáltatókat pl.: gyermekélelmezés, az iskolával kapcsolatban álló civil szervezeteket pl.: sportegyesületeket, alapítványokat) bekapcsolja bírálataikon, értékelésükön és igényeiken keresztül a kívánt minőség fenntartásába, javításába vagy új szolgáltatások létrehozásába.

 

A jelenlegi törvények 2004. óta kötelezik az iskolákat minőségirányítási rendszer létrehozására és működtetésére. A rendszer elemeit kötelezően meghatározzák, de azokat az intézmény saját arcának (profiljának, szolgáltatásainak) megfelelően önállóan szabályozza. Az Intézményi Minőségirányítási Program (IMIP) az a dokumentum, ami a működő rendszerről rövid felvilágosítást ad.

 

Intézményünkben 2002. óta működik a Comenius I. - a partnerközpontú működést biztosító rendszer. A rendszer keretein belül rendszeresen mérjük diákjaink, szüleik, alkalmazottaink és más partnereink elégedettségét az oktató-nevelő munka és az intézményi működés különböző területein. 2006-ban kezdtük el a teljes körű minőségirányítási rendszer kiépítését, amit a 2009-es tanévben befejeztünk.

 

A különböző területeken elért eredményeink javítását, a kiváló eredmények megtartását, diákjaink, szüleik és más partnereink változó igényeinek lehetőség szerinti teljesítését egy jól működő és ésszerűen szabályozott rendszer működtetésében kívánjuk biztosítani. Célunk a tanulóink jövője szempontjából a leghasznosabb és a szakma legfrissebb eredményeit beépítő szolgáltatás biztosítása.

 

 

vissza az előző oldalra